Søgemaskineoptimering omfatter flere indsatsområder.

Søgemaskineoptimering er et omfattende og en løbende proces med flere delelementer.

Søgemaskineoptimering er kombinationen af research, analyse, teknisk forståelse og markedsføring, der kan gøre SEO kompliceret.

De enkelte arbejdsområder kan overordnet deles op i som følgende:

  • Søgeordsanalyse – handler om at finde de søgeord, som dine kunder søger på og som kan være med til at skabe salg.
  • Teknisk SEO – handler om at få domæner, HTML og serverteknik til at spille som søgemaskinerne gerne vil have det. Det kan være alt fra barierer på siden, så Google ikke kan læse den – til automatiseret indhold der skaber duplicate content.
  • Onpage SEO – omfatter optimering af sidetitler, metabeskrivelser, tekstindhold. Billeder og interne links på hjemmesiden/webshoppen. Da vi tilbyder vores kunder at lave hjemmesider og webshop, installere vi et plugin til WordPress der hedder WordPress SEO by Yoast.
  • Local SEOer velegnet for virksomheder som har en stor del af deres kunder i lokalmiljøet. Fx håndværkere, tandlæger, restauranter og  ejendomsmæglere. Her skal der arbejdes med Googles lokale kort ved hjælp af Google My Business.
  • Linkbuilding – handler om at skaffe links fra andre hjemmesider til din hjemmeside. I Googles øjne fungerer et link nemlig som en slags anbefaling af din hjemmeside. Links kan du opnå ved indgå samarbejder med f.eks. bloggere eller dine leverandørere. Det er vigtigt at sørge for godt og relevant indhold som bør deles på forskellige online medier.
  • Effektmåling – handler om at måle på de ting, du optimerer. Det er dine placeringer i Google, din trafik fra Google – om trafikken giver salg, henvendelser, tilmeldinger eller hvad du måtte ønske med trafikken.

Når vi arbejder med SEO, forsøger vi at at finde det område, hvor vi kan skabe den bedste effekt i forhold til din strategi og budget.

Kontakt os for en snak om hvordan vi bedst hjælper dig og din virksomhed/hjemmeside med øget synlighed.